Întoarcerea la eternitatea de acasa

0

Turismul urban, cunoscut în Vest sub denumirea de „city-break”, a devenit pe fondul creşterii frecventelor de zbor dintre marile oraşe dar şi a diversificării paletei destinaţiilor spre care exista zboruri regulate, un produs turistic care câştiga constant teren. Dacă mai adăugăm şi extinderea reţelei destinaţiilor spre care exista zboruri ieftine de tip „low-cost”, vom înţelege uşor ca destinaţiile urbane vor continua să atragă segmente tot mai mari de populaţiei. Spre marea noastră bucurie intensitatea legăturilor aviatice dintre capitala României şi principalele mari oraşe ale lumii, permite turiştilor internaţionali, şi implicit celor de origine romana, să considere Bucureştiul ca pe o destinaţie urbană a cărei atractivitate creşte de la o lună la alta. Această creştere este direct proporţională, atât cu dezvoltarea infrastructurii generale şi a celei turistice a oraşului, cât şi cu amplificarea şi eficientizarea activităţilor de promovare a sa pe plan internaţional.

Bucureşti – Micul Paris „reloaded” Bucureştiul şi-a cucerit în perioada interbelică, pe bună dreptate, renumele de „Mic Paris”.  Acest renume s-a născut odată cu creşterea numărului clădirilor impozante proiectate, în jurul anului 1900 de arhitecţi francezi sau inspirate de modele franceze, cu largă utilizare a limbii franceze, atât de elită vremii, cât şi de o parte din populaţie, şi mai ales cu accentuarea atmosferei şi şarmului cosmopolit al oraşului, cu siguranţă inspirat de viaţă din marea capitală europeană. După crizele şi transformările, de cele mai multe ori neinspirate din epocile trecute, asemeni unei „frumoase adormite „Bucureştiul se trezeşte treptat şi îşi revendică strălucirea trecutului. Aflat la răscruce de culturi şi civilizaţii, consumând cultura Vestului dar trăind în realitatea Estului, cucerit de obiceiurile orientale dar fascinat de modă apuseană, oraşul Bucureşti şi-a dobândit în timp o personalitate proprie şi a dat naştere unei spiritualităţi originale, care au câte puţin din toate, dar care nu seamănă cu nimic din ce ştim, sau credem că ştim. Centrul vechi grupat în jurul Curţii vechi domneşti, cu o stradă simbol, care aminteşte de Germania, în jurul căreia s-a dezvoltat un oraş cu alura aproape mistică, a redevenit astăzi un magnet pentru mii de oameni, atât localnici cât şi turişti. Si tocmai aici se conturează, cu fiecare zi care trece, speranţa renaşterii turistice a oraşului. Aici este de fapt locul în care s-a consumat o importantă parte din viaţa capitalei. Aici este partea consistenţă a sâmburelui istoric al oraşului. Palatul CEC, Muzeul de Istorie al României, Caru cu Bere, Biserica Stravapoleos, Curtea Veche, Biserica Sfântul Nicolae şi inegalabilul Han al lui Manuc sunt doar câteva dintre bijuteriile arhitecturale şi istorice cu care Bucureştiul Vechi îşi salută şi încântă musafirii. Zeci de cafenele, restaurante, baruri şi alte localuri sunt aşezate cuminte, unul lângă altul, de o parte şi cealaltă a străzii, oferindu-şi produsele unei clientele de mărimea populaţiei unui oraş mai mic. Aici veţi găsi dovada cea mai clară a vocaţiei turistice a capitalei.

Si totuşi se poate! Localuri îngrijit amenajate, cu oferte, uneori şi preţuri, demne de orice mare capitală, au împânzit, spre marea bucurie a oaspeţilor, oraşul. Gurmanzii vor găsi în Bucureşti localuri cu o bucătărie elevată şi specialităţi variate, de la cele romaneşti până la unele exotice. Cluburile şi terasele bucureştene nu sunt cu nimic mai prejos, atât din punctul de vedere al dotărilor cât şi din cel al programului, cu nimic mai prejos fata de cele din marile oraşe ale lumii. Adeseori în cluburile bucureştene mixează cei mai cunoscuţi DJ-i internaţionali ai momentului. Iar româncele, care pot fi întâlnite pe străzile sau în localurile capitalei, au devenit un element de mândrie naţională. Atracţia turistică numărul 1 a capitalei este o moştenire reprezentativă a „Epocii de Aur”. Palatul Parlamentului atrage anual peste 150.000 de turişti, din care 80 % sunt străini. Palatul atrage atât datorită construcţiei faraonice în sine, cât şi datorită ctitorului sau, care bântuie clădirea precum fantomele castelele scoţiene.

Destinaţia Bucureşti îşi atrage şi seduce musafirii şi cu muzeele sale, dintre care amintesc doar câteva: Muzeul Satului, Muzeul Naţional de Artă, Muzeul de Istorie al României, Palatul Cotroceni, Muzeul Ţăranului Roman (va fi în renovare, dar poate fi vizitat), Muzeul Antipa (recent renovat şi modernizat), Muzeul George Enescu şi multe alte muzee şi case memoriale. Nu mai puţin fascinante sunt vechile parcuri ale oraşului, adevărate grădini publice, cum ar fi: Cişmigiu, Herăstrău, Carol, Tineretului sau Grădina Botanică.

Bucureştiul este un oraş în care urmele regalităţii sunt foarte vizibile şi pot fi vizitate: Palatul Regal, Palatul Cotroceni, Palatul Elisabeta şi multe alte palate din perioada regală. Zeci de monumente şi statui realizate de artişti români sau străini, decorează străzile oraşului contribuind hotărâtor la ridicarea aspectului artistic al oraşului.

Si cum turism nu se poate face fără existenţa în număr şi la calitate ridicate a spaţiilor de cazare, trebuie menţionat că oferta oraşului este la nivel internaţional, acoperind toate categoriile de preţ şi calitate a serviciilor. Hoteluri afiliate unor lanţuri internaţionale sau autohtone, boutique sau design-hoteluri, hoteluri-apartament sau hosteluri pentru tineret, pensiuni sau apartamente de închiriat în regim turistic se găsesc astăzi la tot pasul, la preţuri pentru toate buzunarele. În ultimii ani două alte importante componente ale turismului urban (shopping şi oferta de timp liber) au completat fericit oferta oraşului. Bucureştiul dispune astăzi de mai multe centre comerciale de tip „mall”, identice celor din Vest, cu oferte comerciale şi de petrecere a timpului liber generoase, şi parcurile de distracţii şi wellness. Recent a fost inaugurat „La Plaja” – un aqua parc un prim proiect dintr-un mare complex pentru petrecerea timpului liber (www.divertiland.ro).

Destinaţia Bucureşti este tot mai căutată pentru variata să oferta culturală. Două opere, care au dat lumii mari solişti, teatre şi orchestre filarmonice, expoziţii şi evenimente cultural-sportive, festivaluri şi concerte se completează armonios într-un calendar cultural întins pe tot anul. Anul 2013 aduce o nouă ediţie a Festivalului „George Enescu”, considerat ca fiind unul dintre cele mai valoroase festivaluri internaţionale dedicate muzicii clasice. Important pentru sejurul oaspeţilor în Bucureşti este şi transportul în comun, care şi-a îmbunătăţit mult performantele în ultimii ani, atât prin calitatea mijloacelor de transport cât şi prin simplificarea procedurilor de achiziţie şi validare a biletelor. (www.ratb.ro) Cursele de taxi sunt încă foarte ieftine în Bucureşti. Pentru a evita surprize neplăcute vă invităm să verificaţi preţul înscris pe portierele autoturismelor. Special pentru turişti au fost puse la dispoziţie autocare cu etaj (doubledeck), de tipul celor văzute în marile capitale, care circulă zilnic pe traseele turistice şi în care, pe baza unui bilet, puteţi urca şi coborî în staţiile dorite, după plac, pe parcursul unei zi. Acestea pleacă din Piaţa Presei Libere (fosta „Casa Scânteii „).

Din toamnă naţională de fotbal a României începe meciurile din calificări. National Arena, noul stadion fanion al capitalei, vă aşteaptă alături de tricolori. Nu trebuie uitate nici obiectivele interesante din jurul oraşului: manăstirile Snagov, Cernica, Comana, Pasărea sau palatul Mogoşoaia. Destinaţia Bucureşti este frumoasă şi poate fi vizitata în fiecare anotimp. Linkuri utile: Centrul de informare turistică

(http://www.seebucharest.ro), Primăria Bucureşti

(http://www.pmb.ro), Informaţii evenimente culturale: www.sapteseri.ro, Informaţii turistice

(http://www.bucurestiulintrozi.ro), Festivalul Enescu: www.festivalenescu.ro,Atât Tarom

(www.tarom.ro) cât şi alte companii aviatice romaneşti sau străine zboară regulat intre Bucureşti şi diverse oraşe ale lumii. Mai multe informaţii despre Bucureşti, recomandări şi sfaturi pentru petrecerea unui sejur în capitala României, puteţi solicita birourilor de informaţii turistice ale României din: Viena, Roma, Berlin, Varşovia, Paris, Londra, New York, Madrid şi/sau Moscova.

Bucureştiul şi-a cucerit în perioada interbelică, pe bună dreptate,renumele de „Mic Paris”. Acest renume s-a  născut odată cu creşterea numărului clădirilor impozante proiectate, în jurul anului 1900 de arhitecţi francezi sau inspirate de modele franceze, cu largă utilizare a limbii franceze, atât de elită vremii, cât şi de o parte din populaţie, şi mai ales cu accentuarea atmosferei şi şarmului cosmopolit al oraşului, cu siguranţă inspirat de viaţă din marea capitală europeană.

Viena, 29.08.2012

 Simion Giurca

Share.

About Author

Leave A Reply