Verdeţuri şi aer liber, remedii simple pentru combaterea asteniei de primăvară

0

Astenia reprezintă o stare de oboseală intensă şi prelungită, însoţită de slăbiciune fizică şi de scăderea capacităţii de lucru intelectual. Oboseala musculară, oboseala intelectuală, intoleranţele la mediul înconjurător, diminuarea vitalităţii şi creşterea sensibilităţii, fluctuaţiile emoţionale, problemele de somn sunt câteva dintre cele mai comune forme de manifestare ale asteniei, inclusiv ale asteniei de primăvară.

Remediile împotriva astenia de primăvară pot lua mai multe forme şi este indicat să apelaţi la ele pentru a vă putea bucura cu seninătate de venirea primăverii.

Primul lucru pe care trebuie să îl faceţi este să fiţi atenţi la dietă în această perioadă. Legumele şi fructele trebuie să fie prezente în alimentaţie, astfel încât organismul să fie detoxifiat şi bine hidratat după iarnă. Verdeţurile în larga şi apetisanta lor gamă disponibilă acum (ştevie, spanac, urzici, leurdă, salată verde, ceapă verde, mărar) sunt indicate în regimul de luptă contra asteniei.

Apelul la alimentele bogate în anumite vitamine reprezintă un atu în combaterea asteniei de primăvară. Pentru vitamina C consumaţi portocale,fructe goji, gogoşar, ţelină, ceapă, mere, afine, rodii, banane. Luaţi-vă doza necesară de fier din broccoli, nuci, migdale, stafide, carne, ouă, cătină, germeni de grâu. Aportul de magneziu vă va ajuta să treceţi mai uşor dinspre iarnă spre primăvară. Din sfecla roşie, spanac, năut, fasole, porumb, curmale, smochine puteţi obţine, de exemplu, magneziu.

Nu ocoliţi ceaiurile binefăcătoare: ceaiul verde, ginsengul, menta, cătina, ghimbirul sunt doar câteva dintre variantele de infuzii cu care vă puteţi începe dimineţile de primăvară, pentru un plus de energie.
Respectarea orelor de somn şi practicarea sportului în aer liber pot ajuta la depăşirea asteniei. O simplă plimbare în soare poate face minuni.

 

Share.

About Author

Leave A Reply